UCI MTB World Cup: Fort William (UK)

Tak jsem se docela náhodou a na poslední chvíli dostal sem do východního Skotska na svěťák. S sebou mě vzali kluci z týmu Banshee Bikes Factory Team a nově jsem začal psát pro Red Bull.cz. Zase nás tady moc čecháčků není. Co do jezdců, to do fotografů. Prsty jedný ruky nám budou stačit abychom to spočítali. Na pár řádcích dole, ale hlavně ve velký fotogalerii skrz všechny dny se můžeš mrknout jak se tu máme a co se tu fotí.

Řádky dole jsou o mojem příběhu tady v UK. Jestli chceš vědět víc o klucích, průběhu závodu nebo o trati, pojď sem na můj článek na Red Bullu.

…Cesta začala v neděli, hned po tom, co jsem přijel z prvního kola Českého Poháru ve sjezdu. Dal jsem si sprchu, vzal jsem všechno co jsem doma měl a nasedl jsem do karavanu. Čekalo nás více než 2 100km a několik dní cesty. První půlku tripu, 1000km do Francie na trajekt, to byla nuda. Nuda byla ale záhy na oceánu zažehnána. Místo tradičních 100 minut co má trajekt plout, jsme si dali asi 6.5 hodiny. Moře bylo rozbouřené a přístav plný. Paráda. Abychom ale i něco ze Spojeného Království viděli, zastavili jsme nejprve v Durhamu a později i v Edinburghu. Pak následovala perfektní cesta se západem slunce tou pravou skotskou přírodou. No a jsme ve FW.

Trackwalk a tréninky

Máme čtvrtek. Rozbíjíme stan, dáváme akreditace a jdeme na trať. Překvápko v podobě sněhu na vrchu kopce není moc překvapivé při tom, jaká je tu teď zima. Taky konečně poznávám UK počasí a po pár stech metrech začalo pršet.

Máme pátek. Ráno. 8AM. Počasí ujde, je příjemně zataženo. Jedu nahoru a začne co? Začne chcát. Moc. Tady jeden příběh končí – jak jsem udělal 30 fotek, a druhý příběh začíná – jak jsem málem přišel o foťák. Velmi to zestručním: prší prší, já fotím fotím, pak jen koukám brečím. Voda a vlhkost se dostala dovnitř těla a začala dělat neplechu. Tím mě docela dostala do deprese a další 3 hodiny jsem jen chodil kolem topení. Naštěstí to dobře skončilo a po těch 3 hodinách jsem zase v plné palbě na kopci.

Kvalifikace, fourcross a finále

Máme sobotu. ..sobotu asi 1:30AM. Venku totální sajgon, vítr rve depo, voda doslova prochcává i skrz těsnění oken. V noci dáváme tajnou misi a schováváme depo aby z něho něco zbylo…
Máme sobtou. Ráno. 7AM. Sajgon pokračuje. Včera bylo na týmové poradě řečeno, že jestli to takhle bude dopoledne vypadat, celý sobotní závodní den se ruší. A stalo se, v 11AM vylhášeno, že dnes z toho nic nebude. Lanovka ten vítr nedá. … A teď jsem tady, mám volno a píšu kraviny.

Po dopsání kravin menší volno, příprava foťáku na sajgon a hurá alespoň na fourcross. Ten mám naháku, takže jsem udělal 20 fotek a nijak jsem neřešil. Něco ale vyšlo, mrkni dolu. Mrkni se potom, teď čti. Zítra se lano pro DH rozjíždí už v 6:15 a plán je docela hustej: každej může jet jen jednu tréninkovou jízdu, pak se jde na kvalifikaci a pak se jde na finále. Docela motocross ne?

Jestli ses doscrooloval až sem k fotkám, doporučuju je otevřít ve velkym a číst i popis ať víš o co go.